Gympalärare!

Det är nog något jag inte har berättat för er att jag har en redskaps grupp för barn mellan 7-9år. Har gått utbildning och har nu licens för detta. Och jag kan tycka det är både roligt och tråkigt. Det är jättekul när allt flyter på att alla lekar och hinderbanor och övningar går som dom ska och alla barn lyssna. Men när inte alla lyssna så känns det jättesvårt att göra sig hörd ibland känns det till och med omöjligt att få det att gå ihop. Så var det idag det va helt onödigt att ens försöka prata.. Alla va jättespraliga med hög energi och så, men det är ju kul att dom har mycket energi men om dom bara kunde lägga detta på att lyssna och leka istället för att prata. Haha men förstår att dom har saknat varandra efter höstlovet som har vart. 
 
Men hur blev jag nu gympa lärare då? Hade någon frågat mig för 3 år sedan så var det nog det värsta jag visste skulle inte kunna tänka mig att göra något sånt här men sen började jag träna mer själv och så fick en förfrågan om jag och min kusin ville hålla i gympan för barnen och jag tänkte direkt vilken rolig utmaning! Att kunna få utmana sig själv och få umgås med barn, det finns ju inget roligare! så vi tackade ja, gick på några möten med Gymmix då och sedan gick vi en utbildning som var på två helger så det va två hela lördagar och två hela söndagar med massa information och massor av lekar. Jätteglad och nöjd över att jag har gjort detta. Och jag älskar detta! Är så skönt att åka iväg på onsdag kvällen och bara vara iväg hemifrån en timme och vara en bra förebild. Jag försöker iaf vara en bra förebild.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0